Teknoloji

ChatGPT, Harvard Üniversitesi’nde 2. Yılda!

Yakın zamanda yapılan bir deney, ChatGPT’nin OpenAI’nin GPT-4’ü tarafından desteklenen bir sürümünün, tipik bir Harvard birinci sınıf öğrencisini geride bırakabileceğini ortaya çıkardı.

kaydeden Matthew Yglesias “Yavaş Sıkıcı”Haber bülteninde stajyer olarak çalışan Maya Bodnick, chatbot’un bir Ivy League Üniversitesi’nde nasıl performans göstereceğini görmeye karar verdi.

CHATGPT’YE ÖĞRENCİ GİBİ DAVRANDILAR

Kendisi de bir Harvard öğrencisi olan Bodnick, deneyi gerçekleştirmek için sekiz profesör ve öğretim asistanından ChatGPT’nin Harvard’ın gerçek taleplerine yanıt olarak oluşturduğu makalelere not vermelerini istedi.

Profesörlere olası önyargıyı azaltmak için makalelerin ya kendisi tarafından ya da yapay bir zeka tarafından yazılacağını söyledi.

Robotun performansı büyük ölçüde etkileyiciydi, çoğunlukla A ve B’nin yanı sıra sosyal ve beşeri bilimler odaklı birinci sınıf bir C elde etti. Bültene göre notların ortalaması 3.34 GPA’ya eşdeğergeliyor

Belirsiz karşılıklılığa KARŞI ÖVGÜ

Akademisyenlerin çoğu, “öğrenciyi” yazılarını kolaylaştırmaya teşvik eden biri dışında, sohbet robotunun yazma becerisini övdü. Ancak, profesörler makalelerde yer alan içerik ve argümanlar konusunda daha az olumluydu. Stajyer Bodnick’e göre, bir noter makalenin argümanlarını yayınladı. “sürekli olarak büyük ve belirsiz”gibi tanımlanır.

Büyük ölçüde geçen yıl OpenAI’nin ChatGPT’sinin piyasaya sürülmesinden kaynaklanan üretici yapay zekanın yükselişi ve popülaritesi, yüksek öğretim endüstrisini sarstı. Botun öğrencilerin ödevlerini nispeten gelişmiş bir düzeyde tamamlama yeteneği, bazılarının yanlış olduğu kanıtlanmış olan yaygın kopya çekme suçlamalarına yol açtı.

Wharton profesörü Christian Terwiesch, ChatGPT’nin GPT-3.5 tarafından desteklenen eski bir sürümünü final sınavından sorularla test etmişti. Ancak sohbet robotu ona sınavda yalnızca B veya B- kazandırmıştı.

ÜNİVERSİTELER YAPAY ZEKA ALANINDAKİ GELİŞMELERİ KABUL ETMEYE BAŞLIYOR

Üniversiteler, yeni teknolojinin sonuçlarıyla başa çıkmakta zorlandı ve bazı profesörleri meseleyi kendi ellerine almaya sevk etti. Sonuç olarak, bazı öğrenciler ve öğretim görevlileri arasında bir güvensizlik ortamı oluştu.

Yüksek öğretim, üretken yapay zekanın yükselişini yönetmek için rehberlik ve politikalar sunmaya başlıyor.

Birkaç kesin yasakla sonuçlanan sarsıntılı bir başlangıçtan sonra, bazı kolejler şimdi üretken AI araçlarını dahil etmeye ve bunlardan yararlanmaya çalışıyor.

KAYNAK: HABER7

cildirajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu